CSR to w praktyce to działania, które wspierają lokalne społeczności oraz tworzą przyjazne miejsca pracy. Satysfakcji pracowników sprzyjają bogate systemy świadczeń dodatkowych oraz benefitów. Aktywnie uczestniczą w życiu lokalnych stowarzyszeń, szkół, fundacji oraz organizacji pożytku publicznego. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu zakłada również tworzenie wolontariatu pracowniczego oraz aktywne angażowanie się w akcje sprzyjające ochronie środowiska.
Korzyści:
Korzyści ekonomiczne:
- posiadają wyższą płynność bieżącą;
- lepiej wykorzystują majątek trwały i kapitał ludzki;
- mają wyższą rentowność sprzedaży;
- więcej inwestują w przeliczeniu na 1 pracownika.
Korzyści otoczenia społecznego:
- wzrost poziomu kultury i bezpieczeństwa pracy;
- ograniczenie negatywnego wpływu przedsiębiorstw na środowisko;
- realizacja celów społecznych nie do osiągnięcia bez wsparcia ze strony biznesu.
Korzyści środowiskowe:
- postępowanie MŚP zgodnie z najlepszymi praktykami;
- racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi i odpadami;
- zaangażowanie partnerów biznesowych w ramach łańcucha odpowiedzialności środowiskowej oraz inicjowanie wspólnych działań proekologicznych;
- popularyzowanie idei proekologicznych.
Korzyści dla pracowników:
- terminowe wypłaty wynagrodzenia;
- wysoka kultura i bezpieczeństwo pracy;
- stały rozwój zawodowy dzięki dostępności szkoleń;
- dodatkowa opieka medyczna;
- wysoka jakość udogodnień socjalnych;
- równość szans kobiet i mężczyzn w zakresie zajmowanych stanowisk i wynagrodzenia.