CSR to w praktyce to działania, które wspierają lokalne społeczności oraz tworzą przyjazne miejsca pracy. Satysfakcji pracowników sprzyjają bogate systemy świadczeń dodatkowych oraz benefitów. Aktywnie uczestniczą w życiu lokalnych stowarzyszeń, szkół, fundacji oraz organizacji pożytku publicznego. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu zakłada również tworzenie wolontariatu pracowniczego oraz aktywne angażowanie się w akcje sprzyjające ochronie środowiska.

Korzyści:

Korzyści ekonomiczne:

  • posiadają wyższą płynność bieżącą;
  • lepiej wykorzystują majątek trwały i kapitał ludzki;
  • mają wyższą rentowność sprzedaży;
  • więcej inwestują w przeliczeniu na 1 pracownika.

Korzyści otoczenia społecznego:

  • wzrost poziomu kultury i bezpieczeństwa pracy;
  • ograniczenie negatywnego wpływu przedsiębiorstw na środowisko;
  • realizacja celów społecznych nie do osiągnięcia bez wsparcia ze strony biznesu.

Korzyści środowiskowe:

  • postępowanie MŚP zgodnie z najlepszymi praktykami;
  • racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi i odpadami;
  • zaangażowanie partnerów biznesowych w ramach łańcucha odpowiedzialności środowiskowej oraz inicjowanie wspólnych działań proekologicznych;
  • popularyzowanie idei proekologicznych.

Korzyści dla pracowników:

  • terminowe wypłaty wynagrodzenia;
  • wysoka kultura i bezpieczeństwo pracy;
  • stały rozwój zawodowy dzięki dostępności szkoleń;
  • dodatkowa opieka medyczna;
  • wysoka jakość udogodnień socjalnych;
  • równość szans kobiet i mężczyzn w zakresie zajmowanych stanowisk i wynagrodzenia.