Jak załatwić sprawę w KAS? Co będzie potrzebne?
Coraz więcej klientów załatwia sprawy urzędowe przez Internet i telefon – bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Załatwianie spraw wymagających zachowania tajemnicy skarbowej w e-US jest możliwe, bo klienci logują się z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Teraz resort rozwija możliwość uzyskania takich wrażliwych informacji przez telefon, dzięki uwierzytelnieniu się telePIN-em. Taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego.
Jaki jest cel?
Celem jest, żeby kanał telefoniczny i internetowy uzupełniały się. Konsultant mogący udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową, może wyjaśnić klientowi wszystkie interesujące go kwestie. Następnie może podpowiedzieć, jak załatwić daną sprawę samodzielnie, w dowolnym momencie i miejscu, przez Internet, logując się do e-Urzędu Skarbowego. Oczywiście może też od razu umówić klientowi wizytę w stacjonarnym urzędzie skarbowym. Wszystko zależy od wyboru i preferencji klienta.
Jak to działa w praktyce?
Klient chce wyjaśnić wątpliwość dotyczącą ostatniej wpłaty podatku. Może od razu chwycić za telefon, zadzwonić na infolinię KAS i po uwierzytelnieniu się telePIN-em, uzyska informację, że przez pomyłkę w przelewie wpisał zły kod podatku, dlatego środki zostały zaksięgowane na innym koncie.
Konsultant może podpowiedzieć klientowi, że w takiej sytuacji powinien napisać pismo do urzędu skarbowego, żeby zmienić kod podatku. Podatnik może oczywiście złożyć takie pismo w e-Urzędzie Skarbowym. W tym celu będzie musiał przesłać informację „Wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty”. Jeśli klient aktywował usługę e-korespondencji, potwierdzenie realizacji tej dyspozycji dostanie na konto w e-US. Jeśli tego nie zrobił, otrzyma informację zwykłą pocztą.
Osoby, które wolą załatwić sprawę osobiście, mogą przyjść do urzędu skarbowego. Można to zrobić w dowolnym momencie, ale lepiej umówić się na wizytę w urzędzie na konkretny dzień i godzinę, za pomocą formularza na stronie internetowej. Warto przy tym skorzystać z możliwości dodania komentarza i wskazania, że tematem spotkania jest uzyskanie konkretnej informacji, np. rozliczenia podatkowego. W ten sposób pracownik urzędu będzie mógł lepiej przygotować się do tego spotkania, a dzięki temu klient będzie mógł załatwić sprawę nie tylko w dogodnym dla siebie terminie, ale też szybciej i sprawniej.
Gdzie po więcej informacji
Więcej informacji uzyskasz na spotkaniu u nas w biurze!!