Od czego zacząć zakładanie spółki w systemie s24?
Po autoryzacji konta w systemie S24 (przez kliknięcie w link aktywacyjny przesłany na podany adres e-mail) możesz przystąpić do zakładania spółki. W tym celu musisz wybrać formę prawną twojego przedsiębiorstwa. Następnie nadajesz spółce nazwę oraz określasz jej siedzibę.
Kolejnym krokiem jest wypełnienie wzorca umowy wybranej przez ciebie spółki.
Wzorzec umowy spółki udostępniony w systemie składa się z kilkunastu paragrafów, w których znajdują się postanowienia dotyczące między innymi:
- przedmiotu działalności
- wspólników wraz z określeniem ich roli w spółce
- wysokości wkładów
- czasu trwania spółki
- podziału zysków i strat
- możliwości zbycia ogółu praw i obowiązków wspólnika
- trybu zmiany umowy spółki
- reprezentacji spółki.
Po uzupełnieniu wzorca umowy spółki należy przystąpić do podpisania umowy. Umowę spółki podpisują wszyscy wspólnicy.
Oprócz wypełnienia i podpisania wzorca umowy wybranej spółki – do rejestracji spółki konieczne jest dodanie odpowiednich załączników, których wzorców system teleinformatyczny nie udostępnia.
Oznacza to, że dokumenty te należy sporządzić samodzielnie i umieścić je w systemie. Do dokumentów tych należy:
- oświadczenie, czy spółka jest cudzoziemcem w rozumieniu Ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców
- oświadczenie o wyrażeniu zgody osoby powołanej do reprezentowania spółki (konieczność załączania zgody nie dotyczy osoby, która wniosek o wpis podmiotu do rejestru podpisuje lub udzieliła pełnomocnictwa do jego złożenia) wraz z oświadczeniem o jej adresie do doręczeń
- lista zawierająca dane oraz adresy do doręczeń osób uprawnionych do reprezentowania spółki.
Dokumenty te najlepiej sporządzić w formacie PDF, a następnie umieścić w systemie i podpisać.
Po co to robić?
Przed podpisaniem dokumentów możesz jeszcze wyświetlić każdy z nich, żeby sprawdzić, czy są poprawne.